16.1.08

Opportunity


"Every morning is a fresh beginning. Every day is the world made new. Today is a new day. Today is my world made new. I have lived all my life up to this moment, to come to this day. This moment - this day - is as good as any moment in all eternity. I shall make of this day - each moment of this day -
a heaven on earth. This is my day of opportunity."
Dan Custer
***
Kolme neljästä perheen jäsenestä kipeänä. Yhtaikaa, vuorotellen, uudestaan. Nenäliinaa,mehua. Teetä ja sympatiaa. Sanatonta viestintää, sanallisia pyyntöjä.Valitusta,väsymystä. Tervein kaipaisi hetken rauhan. Juoksulenkin, joogahetken.Pilateksen tai Putkiston. Ehkäpä jo tänään ?

5 comments:

violet said...

Toivottavasti todellakin jo tänään. On raskasta olla se joka vetää joka rekeä, kantaa joka reppua....

pikkujutut said...

Violet, näyttää siltä ettei parveketta kauemmaksi pääse tänään. Suunnittelin joogamaton sinne viemistä,aurinko on nyt lämmin.

Anonymous said...

Hoppas att du fick åtminstone en liten lugn stund för dej själv idag, och krya på er allihopa i familjen som är sjuka!
Det är alltid lika roligt att titta in i din blogg, jag blir på bra humör av den, och tack igen för fin och tänkvärd text.
Annars så om du funderar varför dina kommentarer inte syns direkt när du skriver i min blogg, så beror det på att de hamnar i skräppostfacket....och jag vet inte varför!!!! Jag har försökt att ändra på inställningar men inget har ändrar. Jag ville att du ska veta det ifall om några av dina kommentarer kommit bort, jag jobbar på det men det är inte så lätt då jag inte kan såna saker så bra ;)
Jasså du hade inte hört ordet "bullona" förr ;) De var supergoda hi, hi

pikkujutut said...

Cia, ingen problem. Om du inte har samma problem med andra, finns problemet det här hållet ;). Och jag tror det är ju så. Måste göra bullona och!

HeidiHelmiina said...

Ihastuttava, herkkä kuva.